do you like it ?

Friday, 27 July 2012

TIPS = kejut orang bangun sahur ^-^





Bismillahirrahmanirrahim




khas untuk orang yang LIAT nak bangun sahur

First stage

1. Pegang anak jari kiri atau kanan sambil memanggil nama dia perlahan2
2. Sentuh bahu orang yang tidur tu dan goyangkan perlahan lahan sambil panggil nama dia...
3. Renjis air kat muka dia...
4. Tampar tampar manja pipi dia..
5. Tutup kipas/air cond

Tapi kalau still tak ada effect,
Second stage


1. Jerit nama dia sekuat hati...
2. Gigit ibu jari kaki dia, macam hantu toyol gigit
3. Simbah air sebaldi, kalau boleh air rendam baju dalam dan stokin busuk korang
4. Tarik rambut dia sampai jatuh dari tilam
5. Goyang badan dia kuat - kuat dan jerit 'tsunami!' tsunami!

Tapi kalau still tak ada effect jugak,
Last stage




1. Pergi kat telinga dia...then sebut maa rabbuka! sambil seru nama dia banyak - banyak kali...
2. Pergi dekat dengan dia dan baca je surah Yaasin!

Tapi kalau still tak ada effect gak...Ni je la cara terakhir

1.       Panggil je orang masjid atau surau untuk uruskan...kerana Tuhan lebih menyayanginya...Innalillahi wa inna ilaihi roji un...

 INFO tambahan

bagi orang yang susah bangun sahur tu, disyorkan;
  • baca doa sebelum tidur -----------> 
  • tidur ikut sunnah Nabi
sekian , terima kasih

"berpesan-pesan pada kebenaran dan berpesan-pesan pada kesabaran"
surah al-asr:3


2 comments:

  1. nk kejut diri sendiri? oohh ilmu tu x bljr lg...
    tp sebelum tdo tu, yg pastinya
    1. bca doa(lg2 ayat kursi)
    2. set in mind n doa nk bangun pukul ......
    Insya Allah .. esok boleh bgun awl..
    tnpa jam loceng pon x pe..

    ReplyDelete

0 bagi senyum ^^