do you like it ?

Saturday 2 June 2012

Perompak Berbudi Bahasa



Assalammualaikum
udah makan ke belum?
hehe

mahu cerita apa ya?
cerita malam tadi nak?

Bismillahirrahmanirrahim..


Di suatu malam yang dingin, kami yakni aku bersama abang2 aku main carom. tung! ting! teng! itulah bunyi buah carom tersebut apabila ia DITEMBAK! wakaka. kakak aku di mana? oh yeah, dia sebok dengan business die. nah tengok la PAGE dia ni. jemput la singgah ^^



kring-kring!
telefon berbunyi . wonder pets! wonderpets ! kami datang!
hohoho*rindu sama wonderpets! wing2!
siapa call?
hehe
pakwe aku la. eh tak2! saudara aku telefon suruh jemput dia kat BSP.
(bandar seri putra)

oleh itu, abang aku, iwan ajak aku ikut die jemput saudara kitorang tu.
"long, beli chaw kuew teaw"
itu ibu aku yang cakap. al maklumlah, lapar punya hal.
"tak yah la char kuew teaw , beli burger je"
abang aku pun jawab
"ok,ongkos?"
hohohoo
ongkos memang perlu la kan.

9.00pm
aku bersama abang aku bertolak.
breng! breng!
oh,sungguh action. kami naik kereta je kot.
bunyi dah macam motor mau rempit seyh.
tukar2.. vroom! vroom! ok?
sport car
ok le tu.

beberapa minit kemudian, sampai pun. sampai-sampai, mata kami liar mencari mangsa yakni saudara kami untuk diculik. yo yo oo la sangat nak culik menculik. hihi
ok! tu dia. dah jumpa. apa lagi, aku melambai-lambai la~~~
(cara penculik yang berbudi bahasa)

lepas jemput, kami terus pegi kedai burger. dok pesan-pesan . menunggunya siap, mak ai! lamo bebenor.
*dah kluaq dah bahasa den
dari pukul 9.30 sampai pukul 10.00 kami tunggu. aku ni, yang kat dalam kereta , dok meninjau-ninjau kedai tu kesian pulak abang aku yang tunggu kat situ.
hehe
pukul 10.00pm , yeah! dapat dah burger!
alhamdulillah.
hehe
tanpa membuang masa, terus kami pecut pulang ke rumah. sampai di rinching hilir, ada dua motor ni. *satu motor dua orang. aku tengok mereka tu lain macam je. hmm. biarlah! apa kena mengena ngan aku pulak kan?
forget it !

dari rinching tu,kami follow "mereka" . kebetulan pulak. sama hala tuju kan. hehe. sambil follow- memolow. sampai je simpang masuk kampung aku yakni kawasan rumah aku. "mereka" berhenti di simpang.
eh,eh,eh,eh?
asal "mereka" ni berhenti kat sini pulak?
ha ha ha ni aku nak flashback balik cerita yang pernah berlaku di kampung aku.
sebelum ni. ada kes merompak. satu kampung kena kot. tapi peliknya , masa tu pagi-pagi pun ada perompak. aiseymen! perompak..perompak.... tak serik serik lagi tu. mula la syak wasangka antara penduduk2 kampung ni, "aku rasa orang dalam la" n " eh aku rasa lak, orang luar"
macam2 sangkaan kita ni ye?
tapi aku nak bagi tahu yang kampung pernah berlaku rompakan.

chop2!
sambung cerita.
bila aku nampak "mereka" berhenti kat simpang tu, aku pun nak syak yang bukan-bukan. sebab "mereka" tu pandang kat kami lain macam je?
"apa pandang2? ada hutang ka?"
kihkihkih
tapi yang peliknya, awal sangat "mereka" ni nak buat operasi. huh!
dan aku dapat cam. yang "mereka" ni orang india. satu sangkaan telah ditolak "aku rasa orang dalam la" sebab penduduk2 kat kampung aku tu, semua melayu. agama ISLAM semuanya. hehe
selamba badak! je aku pergi buang sangkaan tu.
dan yang pastinya. aku dapat no plat motor "mereka" itu.

tapi aku tak tahu la betul ke tak "mereka" yang rompak.
hanya ALLAH sahaja yang tahu.
kalau aku tahu pun, tak apa la juga,
hhihi

k la. tu  je mau citer 
trima kasih sudi membaca entry ni

p/s= doakan kampung aku selamat daripada benda yang tidak diingini ni ya. syukran ya sodiqi! 
 ma'assalamah wa ilalliqa'!
^_^
apa-apa pun tinggalkan jejak anda. nanti saya follow balik.








1 comment:

  1. hye done follow u dear... hit me back k http://naz-only-you.blogspot.com/ =) semoga kampung awak selamat dear... tkot jugak dengan kes rompak2 ni kan... =)

    ReplyDelete

0 bagi senyum ^^